Home Staging

Někteří z Vás jste se s tímto pojmem již setkali, věřím ale, že většina neví, oč se jedná. Pojďme si nyní tento pojem více přiblížit. Pro prodávajícího jde o službu, která lépe prodá jejich nemovitost, pro kupujícího pak o službu, která lépe nemovitosti prezentuje, rozvíjí představivost a možnosti.

homestaging_2Co vlastně Home Staging je? Představte si například byt 2+1, dobrý stav, ale po rodičích, kteří mají trochu jiný životní standard (např. původní nábytek apod.). Takový byt je pro kupující zajímavý pouze lokalitou a svou dispozicí, po příchodu do bytu se však každý tak trochu „lekne“. Každý z nás má určité představy, ale kreativní představivost může u nás pokulhávat – jinými slovy víme, co je hezké, ale sami si to už vymyslet nezvládneme. Home Staging se tedy zabývá úpravou interiéru nemovitosti (její prezentací) na profesionální úrovni. Designer, který má Váš byt nafotit, přijde, podívá se a řekne Vám přednosti a negativa bytu. Otevřenost je v tomto případě zcela na místě, designer nezatají žádná fakta. Často se jedná o hru se světly či nábytkem (obecně výbavou nabízené nemovitosti).


Home Staging a prázdný byt? Pokud se v bytě nic nenachází, bývá to snazší, než si myslíte. Designer má velmi dobrou představivost, při prohlídce Vám tedy navrhne, kam a co umístit. Následně nábytek zajistí, doveze, nafotí a ve spolupráci s realitní kanceláří zpracuje inzerci. Poté si nábytek buď odveze, nebo na nějakou dobu nechá v bytě (pronajme).

  • Vyklizený byt poskytuje neomezený prostor k představivosti designera.
  • Umístí do bytu svou výbavu (nábytek, lustry, doplňky apod.).
  • Lépe využije byt jako celek a lépe prostor nasvítí.
  • Bývá s tím někdy méně práce, než se zabydleným bytem.

homestaging_1Home Staging a obývaný byt? I v tomto případě lze služeb designera využít. Jde především o řádné naslouchání jeho pokynů. I taková drobnost, jako zelený ručník u umyvadla namísto modrého, může podstatně ovlivnit vnímání prezentace. Většinou se dozvíte, co a kde mít či nemít. Běžně se využívá převážně Váš nábytek, ale ani dovoz jiného nábytku a doplňků není nic neobvyklého. Příkladem může být starší jídelní stůl, který vyměníte (dočasně) za modernější typ, nebo chromované doplňky v koupelně, na toaletě či v kuchyni a podobně.

  • Služba vychází většinou levněji.
  • Je náročnější na dodržování principů před prohlídkami.
  • Někdy se pouhým přesunutím nábytku a úklidem dosáhne zlepšení o 50 %.

Občas se setkávám s tvrzením, že Home Staging je zbytečný. Záleží však na jejím individuálním posouzení. Samozřejmě, pokud budu prodávat nemovitost za 300.000 Kč, tak její hodnotu pomocí Home Stagingu nezvýšíme až na 800.000 Kč. V případech nemovitostí od 1 mil. Kč se však již vyplatí této služby využít. Jako příklad nám poslouží RD v hodnotě 5 mil. Kč, u kterého se může cena pomocí kvalitní prezentace a následné propagace buďto ustálit na dané částce, nebo ještě nepatrně vzrůst. Avšak v opačném případě může špatná inzerce a špatný první dojem (který lze pozitivně ovlivnit právě Home Stagingem) zapříčinit pokles ceny této nemovitosti až o 5-20 %. Šaty dělají člověka, Home Staging dělá nemovitost.

POZOR!

Pokud přese mne prodáte svou nemovitost výhradně, máte na Home Staging nárok, a to zcela ZDARMA (náklady na jeho zpracování se odečtou z provize při realizaci prodeje).